ΑΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΑΚΟ

Σε ονομαζουν <ανθρωπακο>,<κοινο ανθρωπο>.Λενε οτι μια νεα εποχη αρχισε,η <εποχη του κοινου ανθρωπου>.Δεν το λες εσυ αυτο,Ανθρωπακο.Το λενε αυτοι.οι αντιπροεδροι των μεγαλων εθνων,οι εκλεγμενοι ηγετες της εργατιας,οι μετανιωμενοι απογονοι των μπουρζουαδων,οι πολτικοι και οι φιλοσοφοι.
Σου δινουν το μελλον μα δε ρωτανε για το παρελθον σου.

Εισαι κληρονομος ενος φοβερου παρελθοντοσ.Η κληρονομια σου ειναι το πυρωμενο διαμαντι στο χερι σου.
Αυτο σου λεω εγω.


ΒΙΛΧΕΛΜ ΡΑΙΧ

ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ

ΑΧ ΒΡΕ ΤΣΕ......................

ΕΣΥ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ??

ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΥΒΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΟΥ ΣΕ ΕΒΑΛΕ ΑΜΕΣΩΣ Ο ΚΑΣΤΡΟ??

ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ Η ΝΟΜΑΡΧΗΣ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΑΝ ΗΘΕΛΕΣ??

ΚΡΙΜΑ..............ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΗΣΟΥΝ ΑΛΛΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ...

ΣΙΓΟΥΡΑ ΖΩΝΤΑΝΟΣ...ΜΑΛΛΟΝ ΚΑΛΟΝΤΥΜΕΝΟΣ...ΠΟΛΥ ΔΙΑΣΗΜΟΤΕΡΟΣ...ΚΑΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ ΕΥΚΑΤΑΣΤΑΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ...ΠΡΟΠΑΝΤΩΣ ΑΥΤΟ..

Σάββατο, 23 Απριλίου 2011

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ


Απο την ιδια φιλη και αυτο το e-mail..


ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΕΠΙ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ
– ΛΥΚΕΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Τ Α Υ Τ Ο Τ Η Τ Α

Α Επωνυμία του διενεργήσαντος την έρευνα:
G.P.O. ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΕ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ν. ΠΛΑΣΤΗΡΑ 86
ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 210-9374190-1, ΦΑΞ: 210-9374192
Email: gpo-ae(ΑΤ)otenet.gr
Β. Επωνυμία του εντολέα:
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΠΣ
ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Ε.Π. «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΜΟΝΑΔΑ Δ’
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω της τεχνικής υποστήριξης εφαρμογής του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου.
Γ. Σκοπός της έρευνας:
Έρευνα Κοινής Γνώμης με αντικείμενο την αποτύπωση των απόψεων αλλά και της μέχρι σήμερα γνώσης και πληροφόρησης της κοινής γνώμης για την υφιστάμενη κατάσταση και προοπτική στη Λυκειακή Εκπαίδευση, τα προγράμματα που την υποστηρίζουν, τις ανάγκες και τις κρινόμενες ως αναγκαίες θεσμικές ή διοικητικές παρεμβάσεις
Δ. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του δείγματος:
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ είναι ο γενικός πληθυσμός στο σύνολο της επικράτειας ηλικίας 16 έως 60 ετών
Ε. Το μέγεθος του δείγματος:
Σχεδιάστηκε Πανελλαδικό Δείγμα 2.000 ατόμων. (Πραγματοποιήθηκαν 1.987 συνεντεύξεις)

ΣΤ. Το χρονικό διάστημα συλλογής στοιχείων: Από 10 έως 20 Ιανουαρίου 2011.
Ζ. Μέθοδος δειγματοληψίας: Στρωματοποιημένη δειγματοληψία.
Το δείγμα κατανεμήθηκε με τη μέθοδο των ποσοστώσεων, με αναλογία των κατοίκων στις Περιφέρειες της Χώρας.
Η. Μέθοδος συλλογής στοιχείων:
Τηλεφωνικές συνεντεύξεις με χρήση γραπτού δομημένου ερωτηματολογίου.
Θ. Το τυπικό στατιστικό σφάλμα σε σχέση με το αποτέλεσμα της έρευνας:
Συνολική μέγιστη απόκλιση της έρευνας είναι ±2,6%.
Ι. Σχόλια διενεργήσαντος τη δημοσκόπηση:
Επισημαίνουμε ότι τα στοιχεία της μέτρησης που παρουσιάζουμε αποτελούν την καταγραφή των τάσεων που επικρατούν τη δεδομένη χρονική περίοδο διεξαγωγής της έρευνας.
Κ. Συμπεράσματα ποιοτικής της έρευνας

• Για την αρτιότερη και πιο ολοκληρωμένη κατανόηση του ερευνητικού αντικειμένου, η GPO διενήργησε ποιοτική έρευνα με τη μέθοδο των ομαδικών συνεντεύξεων (focus group) σε δείγμα 28 ατόμων αποτελούμενο από γονείς και μαθητές του Ν. Αττικής.
• Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες ( 2 ομάδες γονέων και 2 ομάδες μαθητών) με βάση την περιοχή κατοικίας, τα κοινωνικά και δημογραφικά τους χαρακτηριστικά (μορφωτικό επίπεδο – εισόδημα).
• Οι ομαδικές συζητήσεις είχαν σαν αφετηρία και σαν πλαίσιο αναφοράς τις θεματικές ενότητες του ερωτηματολογίου της ποσοτικής έρευνας.
• Τα συμπεράσματα της ποιοτικής έρευνας παρουσιάζονται στο τέλος της κάθε ενότητας της παρούσας έκθεσης αποτελεσμάτων.

ΜΕΡΟΣ Α
ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

Ανεπαρκές κρίνεται σε γενικές γραμμές το επίπεδο της εκπαίδευσης του Λυκείου σήμερα.
Θεωρείται ως ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δεν προάγει την κριτική σκέψη των μαθητών και δεν τους προετοιμάζει σωστά για το μέλλον.
Κύριοι υπεύθυνοι για την χαμηλή ποιότητα διδασκαλίας είναι, σύμφωνα με τους μαθητές, οι καθηγητές.
Οι μαθητές από την πλευρά τους, επικεντρώνονται στην εξασφάλιση υψηλού βαθμού στις εξετάσεις.
Ανάμεσα στους γονείς επικρατεί η άποψη ότι οι καθηγητές ενδιαφέρονται μόνο για τα ιδιαίτερα μαθήματα τους.
Οι περισσότεροι γονείς πιστεύουν ότι ‘δουλειά’ γίνεται μόνο στο φροντιστήριο.

ΜΕΡΟΣ Β:
ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ

Στο Νέο Λύκειο θα πρέπει:
• Να μειωθεί ο αριθμός και η ύλη των μαθημάτων
• Να διασφαλίζεται περισσότερος ελεύθερος χρόνος για τους μαθητές
• Να αποκτήσει ο μαθητής το δικαίωμα – ευθύνη της επιλογής
• Να ανανεωθεί άμεσα το καθηγητικό δυναμικό με καθηγητές νεότερους σε ηλικία, οι οποίοι φαίνεται να έχουν αμεσότερη και ευκολότερη πρόσβαση στους μαθητές
• Να ενισχυθούν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα
• Οι περισσότεροι μαθητές συνδέουν την εκπαίδευση τόσο με την αγορά εργασίας όσο και με την γενική μόρφωση
• Εκδηλώθηκε έντονα η ανάγκη ενίσχυσης του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Από την πλευρά των γονέων επισημάνθηκαν:
• Η ανάγκη να γίνεται έλεγχος στους καθηγητές καθώς και η πλήρης απουσία των σχολικών συμβούλων.
• Απαραιτήτως πρέπει να ενισχυθεί ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός
• Οι διαρκείς μεταρρυθμίσεις του εκπαιδευτικού συστήματος που αποπροσανατολίζουν το μαθητή και την οικογένεια του
• Προτάθηκε το Γυμνάσιο να προσφέρει γενική παιδεία και το λύκειο πιο εξειδικευμένη.

ΜΕΡΟΣ Γ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

• Μεγάλες είναι οι προσδοκίες τόσο της κοινής γνώμης όσο και της μαθητικής κοινότητας για το ρόλο της τεχνικής εκπαίδευσης στο άμεσο μέλλον
• Προσδοκίες που συνδέονται όχι μόνο με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αλλά και το νέο αναπτυξιακό μοντέλο που καλείται να δημιουργήσει και να αναπτύξει η Ελλάδα.
• Η τεχνική εκπαίδευση συνδέεται άμεσα με την αγορά εργασίας και θεωρείται από πολλούς ως μια από τις λύσεις για την αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων.
Ειδικά οι μαθητές των τεχνικών λυκείων σήμερα:
• Θεωρούν θετικό μέτρο μια ενδεχόμενη κατοχύρωση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων.
• Επιδιώκουν να τους επιτραπεί η άμεση άσκηση του επαγγέλματος τους αμέσως μετά την λήξη του σχολείου.
• Ζητούν την αύξηση του ποσοστού εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ειδικά στα ΤΕΙ.
Οι γονείς με τη σειρά τους:
• πιστεύουν ότι οι τεχνική εκπαίδευση πρέπει να ενισχυθεί όπως και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων της.
• ωστόσο θεωρούν ότι τα παιδιά επιλέγουν τα τεχνικά σχολεία επειδή είναι λιγότερο απαιτητικά
Επικρατεί μια σύγχυση στους περισσότερους γονείς, οι οποίοι από τη μια επιθυμούν τα παιδιά τους να  σπουδάσουν σε κάποιο ΑΕΙ κατά προτίμηση, από την άλλη φοβούνται το ενδεχόμενο οι σπουδές αυτές να οδηγήσουν στην ανεργία.
Για το λόγο αυτό πολλοί γονείς δήλωσαν πως συζητούν με τα παιδιά τους το ενδεχόμενο να ακολουθήσουν αυτά την τεχνική εκπαίδευση ή τις παραγωγικές σχολές, χωρίς ωστόσο να τα πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση.

ΜΕΡΟΣ Δ
ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ Γ΄ ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Οι μαθητές δήλωσαν πως πηγαίνουν σε φροντιστήρια:
• Εξαιτίας της πίεσης που δέχονται από τους γονείς για να σπουδάσουν.
• Επειδή η ποιότητα της διδασκαλίας είναι σαφώς ανώτερη από ό,τι στο σχολείο.
• Για να καλύψουν την εξεταστέα ύλη.
Σχετικά με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι μαθητές εκτιμούν πως πρέπει να εξετάζονται μόνο στα βασικά μαθήματα.
Είναι αντίθετοι στον καθορισμό του βαθμού εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τα πανεπιστήμια αλλά θετικοί στον ορισμό των εξεταζόμενων μαθημάτων από αυτά.
ΓΟΝΕΙΣ:
• Για την παραπαιδεία κυρίως ευθύνονται οι καθηγητές που δεν ασχολούνται με τις αδυναμίες των μαθητών.
• Εκτιμάται πως καταλήψεις, απεργίες, συνελεύσεις καθηγητών σε συνδυασμό με τον όγκο της διδακτέας ύλης ωθούν τους μαθητές στα φροντιστήρια ώστε να καλυφθεί η εξεταστέα ύλη.
• Επισημάνθηκε επίσης και η νοοτροπία των ελλήνων γονέων σχετικά με τις σπουδές του μαθητή, δηλαδή η ταύτιση της έννοιας « επιτυχία στη ζωή», με την έννοια «γνώση» και με την έννοια «φροντιστήριο»
• Ακόμα και να μην υπήρχαν εξετάσεις στο σχολείο, οι γονείς θα έστελναν τα παιδιά τους φροντιστήριο γιατί στο σχολείο δεν μαθαίνουν σωστά.
• Το απολυτήριο του Λυκείου δεν πρέπει κατά τους γονείς να αποτελεί κριτήριο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς εναπόκειται στην κρίση των καθηγητών, τους οποίους δεν εμπιστεύονται
Πηγή: Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. - Γραφείο Τύπου

Δεν υπάρχουν σχόλια: